Veel klanten van ING konden dinsdagmiddag niet of beperkt gebruikmaken van internetbankieren.

Dat bleek uit een groot aantal meldingen op allestoringen.nl en Twitter. De storing bij de bank begon rond het begin van de middag, met een piek rond 14.00 uur. Om 15.00 uur waren de problemen volgens ING verholpen.

Volgens een woordvoerder van ING worden de problemen veroorzaakt door een vertraging in de verwerking van betaalverkeer."We adviseren klanten die tijdens de storing een betaalopdracht hebben gedaan, te controleren of hun opdracht in de af- & bijschrijvingen staat. Zo ja, dan is de betaalopdracht verwerkt. Zo niet, dan kan de klant de betaalopdracht opnieuw aanbieden", aldus een woordvoerder van de bank.

Alle klanten van de bank werden door de problemen getroffen.

ABN AMRO

Eerder op de dag werd ABN AMRO ook getroffen door storingsproblemen, die omstreeks 14.00 uur verholpen waren. Het is onduidelijk of de storingen iets met elkaar te maken hebben.

Bij een reeks DDoS-aanvallen eerder dit jaar waren meerdere banken doelwit. Dat lijkt ditmaal niet het geval. Volgens ING wijst niets erop dat de huidige storing door een DDoS-aanval veroorzaakt wordt.