Ticketmaster zegt dat een externe partij door schadelijke software mogelijk toegang had tot persoonlijke gegevens.

Wereldwijd zijn volgens Ticketmaster "minder dan 5 procent van alle klanten" getroffen door het incident. Er is een e-mail gestuurd naar mensen die tussen september 2017 en 23 juni 2018 een kaartje hebben gekocht of hebben geprobeerd te kopen. Zij zijn mogelijk slachtoffer van het lek geweest.

Gegevens als namen, e-mailadressen en telefoonnummers zijn vrijgekomen. Ook betaalgegevens zouden mogelijk zijn gelekt.

Het incident werd op 23 juni vastgesteld door Ticketmaster UK. De schadelijke software is ontdekt op een product van Inbenta Technologies, een externe leverancier van Ticketmaster.

Aanwijzingen

Ticketmaster zegt het product van Inbenta uitgeschakeld te hebben op al zijn websites. "Hoewel we geen aanwijzingen hebben dat jouw gegevens zijn getroffen, willen we je uit voorzorg op de hoogte brengen", staat in het bericht dat Ticketmaster naar mogelijk gedupeerde klanten heeft verzonden.

Het bedrijf zegt samen te werken met experts om te achterhalen wat er is gebeurd. Op basis van onderzoek schrijft Ticketmaster "overtuigd" te zijn dat alleen een aantal Britse klanten mogelijk is getroffen. 

Uit voorzorg wordt klanten die een e-mail hebben ontvangen wel aangeraden wachtwoorden te veranderen. Ook raadt Ticketmaster aan bankafschriften te controleren op aanwijzingen van fraude.