Snap, het bedrijf achter de populaire app Snapchat, heeft in het afgelopen kwartaal weer veel nieuwe gebruikers binnengehaald. Het aantal dagelijkse gebruikers van Snapchat was gemiddeld 191 miljoen, een stijging van 15 procent in vergelijking met een jaar eerder.

Dat meldt Snap in zijn kwartaalcijfers over de eerste drie maanden van dit jaar.

De opbrengsten van Snap dikten aan tot bijna 231 miljoen dollar (192 miljoen euro), van een kleine 150 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar. Beursanalisten hadden echter op betere cijfers gerekend, waardoor het aandeel Snapchat in de nabeurshandel omlaag ging.

Waarschijnlijk heeft het vernieuwde design van de app ook potentiële gebruikers afgestoten en is Snap daardoor advertentieomzet misgelopen. Het bedrijf veranderde zijn ontwerp om de app toegankelijker te maken voor nieuwe gebruikers.

Dat nieuwe ontwerp was tegen het zere been van bestaande gebruikers, die massaal een petitie tekenden. Snap beloofde na de petitie beterschap, en paste het uiterlijk van Snapchat onlangs opnieuw aan.

Nettoverlies

Snap leed ook weer een stevig nettoverlies. Onder de streep kwam het bedrijf bijna 386 miljoen dollar (321 miljoen euro) tekort. Dat was wel flink minder dan een jaar geleden, toen er nog een verlies van 2,2 miljard dollar in de boeken ging.

Die vergelijking gaat niet helemaal op, omdat Snap vorig jaar nog veel extra kosten maakte in verband met de beursgang.