Klanten van ING konden dinsdagmorgen door de verwerking van betalingsverkeer van het paasweekend te maken krijgen met een storing of foutmelding.

"We hebben te maken met een van de drukste dagen van het jaar", licht een woordvoerder van ING toe. "We verwerken vandaag alle transacties van het paasweekend. Dit komt bovenop het traditionele betalingsverkeer, waardoor onze diensten extra druk belast zijn."

"Als klanten zien dat zij hun saldo niet via de website kunnen zien, proberen ze het vaak ook weer via de app. Ook dat zorgt weer voor extra capaciteit op onze servers."

Het aantal meldingen was dinsdagmiddag rond 13.30 uur een stuk minder.

Op de website Allestoringen.nl kwamen op dinsdagochtend over ING op het hoogtepunt duizenden meldingen binnen. Ook de pagina's van Rabobank en ABN Amro laten een piek in het aantal meldingen zien, hoewel het aantal meldingen significant lager is.

Een woordvoerder van de Rabobank zegt dat de bank "redelijk voorbereid zou moeten zijn" op extra drukte na Pasen. Van een grootschalige storing is bij haar nog niets bekend. Ook een woordvoerder van de ABN Amro zegt tot nu toe geen signalen te hebben dat de bank extra drukte niet aankan.

Wanneer de piek in het betalingsverkeer bij ING volledig verwerkt is, kon de woordvoerder van de bank niet zeggen.