ABN Amro had zaterdagochtend een paar uur last van een storing. De online diensten waren daardoor onbereikbaar.

Dat bevestigde een woordvoerder van de bank. Het ging om een technische storing die inmiddels is opgelost.

Op Allestoringen.nl kwamen zaterdagochtend duizenden meldingen van klanten binnen. Problemen die het meest worden genoemd zijn inloggen bij mobiel bankieren en betalen via iDeal. Ook de website van de bank is onbereikbaar.

De storing duurde van ongeveer 10:50 uur tot 12:30 uur. Er was geen sprake van een DDoS-aanval.

DDoS-aanval

Vrijdagavond werd ABN Amro getroffen door een DDoS-aanval. Daardoor lagen internetbankieren, mobiel bankieren en de website van de bank plat. De storing duurde uren.

Er was toen volgens de woordvoerder geen sprake van een hack. Ook waren de veiligheid van de digitale en mobiele diensten niet in het geding.

Bij een DDoS-aanval krijgt een website te maken met een zeer grote hoeveelheid aan verbindingsverzoeken. Daardoor raken servers overbelast en zijn sites en diensten vaak niet of nauwelijks bereikbaar.