Google test Stories-functie in mobiele zoekresultaten

Techgigant Google test een nieuwe Stories-functie, die in de zoekresultaten van de mobiele site wordt getoond.

Dat heeft het bedrijf op dinsdag bekendgemaakt. Gebruikers krijgen een Stories-carrousel te zien als ze vanaf een smartphone naar bepaalde onderwerpen zoeken.

De Stories laten in een aantal beeldvullende foto's of video's een samenvatting van een artikel zien. Gebruikers kunnen vervolgens naar het volledige verhaal doorklikken om verder te lezen.

Test

Op het moment verschijnen de Stories alleen als de gebruiker zoekt naar websites die meedoen aan de test. Inmiddels hebben CNN, Mic, SBNation, The Washington Post, Cosmopolitan, Wired, People en Mashable zich bij het initiatief aangesloten.

Het betreft volgens Google een wereldwijde test, die geleidelijk wordt uitgerold. Het kan daarom enige tijd duren totdat de Stories voor alle gebruikers verschijnen.

Snapchat

De nieuwe Stories haken aan op de AMP-functie die Google al langer biedt. Hiermee kunnen websites artikelen via Google aanbieden in een snelladend formaat.

Snapchat introduceerde een aantal jaren geleden de Stories-functie. Binnen deze app verdwijnen de gedeelde berichten na 24 uur weer. Facebook kopieerde de Stories-functie eerder al in meerdere apps, waaronder Instagram.

Lees meer over:
Tip de redactie