Facebook weet nog niet hoe nieuwsfeed 'waardevoller' moet worden

Facebook wil de nieuwsfeed waardevoller maken, maar het sociale netwerk weet nog niet precies wat dat betekent.

Dat vertelde Facebook-topman Adam Mosseri tijdens de Code Media-conferentie in Californië. Mosseri is hoofdverantwoordelijke voor de nieuwsfeed van Facebook.

Facebook-CEO Mark Zuckerberg nam afgelopen maand voor om de nieuwsfeed te veranderen. Volgens hem zal het bedrijf minder proberen om gebruikers relevante content voor te schotelen. In plaats daarvan wil Zuckerberg meer "waardevolle sociale interacties" creëren.

"We proberen nog erachter te komen hoe we dat het beste kunnen meten en begrijpen", vertelt Mosseri nu. Volgens de topman heeft Facebook nog niet bepaald wat gebruikers precies zien als betekenisvol.

Nieuwe tijdlijn

De techgigant maakte onlangs al meerdere veranderingen in de tijdlijn. Zo worden er in het overzicht meer reacties van vrienden geplaatst. In de komende maanden moeten er minder video's en nieuwsartikelen van mediabedrijven te zien zijn.

Facebook worstelt tegelijkertijd met aantijgingen over nepnieuws. Rusland zou tijdens de Amerikaanse verkiezingen propaganda hebben verspreid met nepaccounts en reclame, in een poging om de verkiezingen te beïnvloeden.

Lees meer over:
Tip de redactie