STOCKHOLM - De Zweedse publieke omroep SVT heeft per ongeluk de dood van paus Johannes Paulus II op zijn site gemeld. Het bericht heeft uren op internet gestaan, voordat de fout werd ontdekt, gaf de omroep vrijdag toe.

Een medewerkster van de SVT, die aan een necrologie van de paus werkte, plaatste het bericht per ongeluk op de website. Een woordvoerster van de omroep noemde het voorval "een erg ongelukkige vergissing".