Facebook test aanbieden van gepersonaliseerd nieuws op basis van interesses

Facebook is een functie genaamd Featured Topic aan het testen. Daarmee krijgen individuele gebruikers gepersonaliseerde links naar nieuws over onderwerpen op basis van hun interesses.

Dat heeft Facebook donderdag bevestigd tegenover Reuters. Featured Topic moet een onderdeel van het nieuwsoverzicht worden.

Iedere link die aangeraden wordt bevat een paar zinnen over het onderwerp van het nieuws, een link naar het bericht en een foto. De dienst is ontworpen om gebruikers te helpen bij het ontdekken van verhalen die mogelijk relevant zijn voor hen.

Wanneer de feature voor iedereen beschikbaar wordt, is niet bekend.

Neppe video's

Facebook maakte donderdag ook bekend dat het neppe video’s gaat aanpakken, meldt Techcrunch. Daarbij gaat het om afbeeldingen die een afspeelknop tonen of om video’s die alleen uit statische plaatjes bestaan.

De neppe video’s op het sociale medium worden minder verspreid dan echte video’s. Daarnaast verschijnen ze lager in het nieuwsoverzicht.

Lees meer over:
Tip de redactie