Sociaal netwerk Facebook voegt zijn door Snapchat geïnspireerde Stories-functie toe aan zijn desktopsite.

Dat bevestigt een woordvoerder van de techgigant tegenover TechCrunch. Het betreft op dit moment een test, maar volgens de woordvoerder wordt de toevoeging snel voor meer mensen beschikbaar gesteld.

De Stories staan rechtsboven op de website, waardoor ze ook op desktop-pc’s en laptops bekeken kunnen worden. De functie was tot op heden beperkt tot de mobiele apps van het sociale netwerk.

Op het moment lijkt de Stories-functionaliteit vooral populair binnen de app van Facebook-dochter Instagram. De desktopversie op Facebook zou Stories echter bij meer mensen onder de aandacht kunnen krijgen.

Snapchat

Facebook voegde de Stories eerder dit jaar toe aan verschillende apps. Met de optie kunnen gebruikers een foto of video delen die 24 uur lang bekeken kan worden. Daarmee lijkt de functie sterk op de hoofdfunctionaliteit van concurrent Snapchat, waarvan het ontwerp ook voor een groot deel is overgenomen.

De CEO van Instagram zei onlangs dat hij de Stories-functie geen kopie vindt van Snapchat. Hij ziet de toevoeging enkel als concurrentie.

Uit onderzoek van analist L2 blijkt dat merken inmiddels meer adverteren op Instagram Stories dan op Snapchat Stories.