Giphy is van plan om gebruikers gesponsorde GIF-afbeeldingen te laten zien aan gebruikers die van de GIF-zoekmachine gebruikmaken.

Dat stelt Techcrunch op basis van een ingewijde.

De gesponsorde zoekresultaten zouden worden getoond binnen apps die ondersteuning bieden voor Giphy, zoals Facebook Messenger, Twitter, iMessage en Tinder. Daarbij zou dan op basis van de zoektermen een relevant geachte gesponsorde GIF-afbeelding verschijnen.

Giphy kon tegenover Techcrunch niet zeggen wanneer de gesponsorde GIF-afbeeldingen uitgerold zouden worden, maar bevestigde wel dat het bedrijf werkt aan een verdienmodel via advertentie-inkomsten.

Volgens de bron van Techcrunch heeft Giphy wereldwijd inmiddels ruim tweehonderd miljoen dagelijkse gebruikers, verspreid over de website van de zoekmachine en de verschillende apps en appintegraties. De website zou zo'n 250 miljoen maandelijkse actieve gebruikers tellen.

In oktober van vorig jaar werd het bedrijf nog gewaardeerd op 600 miljoen dollar na een investeringsronde die 72 miljoen dollar opleverde.