AMSTERDAM - Essent@Home-abonnee Kees Boer uit Schiermonnikoog heeft de internetprovider voor de rechter gesleept. Boer is boos op het kabelbedrijf omdat hij tot twee keer aan toe vergeefs op een monteur heeft zitten wachten.

De abonnee wil 200 euro schadevergoeding voor het opnemen van twee vrije dagen en de gemaakte telefoonkosten. Boer heeft twaalf uur aan de telefoon gehangen met het kabelbedrijf.

De man had een trage en instabiele internetverbinding op zijn woonadres op Schiermonnikoog. Hij belde Essent om het probleem te verhelpen. De provider zou een monteur sturen.

"Op vrijdag 20 augustus zou er een monteur naar het Waddeneiland komen om de verbinding te repareren. Boer reisde donderdagavond al naar Schiermonnikoog. Net toen hij met de boot arriveerde op het eiland kreeg hij telefoon dat de monteur niet zou komen. Uiteraard veel te laat om zijn verlofdag te kunnen intrekken. Een paar dagen later zou er opnieuw een monteur langs komen en wederom nam Boer een verlofdag op en moest hij de lange reis naar Schiermonnikoog weer maken. De monteur is echter nooit op komen dagen," aldus de juridisch adviseur Emile Franssen van Boer in de Telegraaf.

Essent bood de man 50 euro aan. Kees Boer ging niet akkoord met het bedrag, maar Essent verrekende het bedrag toch met het abonnementsgeld.