Ziggo kampte sinds zaterdagavond met een landelijke storing.  Sinds 19.10 uur is er een storing volgens de website Allestoringen.nl en er komen storingsmeldingen binnen vanuit het hele land. Zondagochtend was de storing voorbij.

Volgens een woordvoerder zijn de netwerkproblemen in de nacht van zaterdag op zondag opgelost.

Waar normaal een paar meldingen per uur binnenkomen over storingen bij Ziggo kwamen op het hoogtepunt rond 23.00 uur 688 meldingen binnen. Ook op sociale media regent het klachten over internet- en televisieproblemen.

De klantenservice van Ziggo is door de storing niet te bereiken. Zo blijkt uit een bericht op de website van het telecombedrijf: ''Door een storing is onze klantenservice telefonisch niet bereikbaar. We werken er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen."

Ziggo onderzoekt de oorzaak van de storing nog en zegt "te blijven investeren in het netwerk om deze situaties te voorkomen".

Internetknooppunt

Vrijdag kampte Ziggo ook al met een landelijke storing. Volgens Ziggo lag de oorzaak van de problemen bij het internetknooppunt Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX), waar een storing zou zijn geweest.

AMS-IX ontkende dat de problemen daar waren ontstaan. ''AMS-IX heeft wel een storing gehad rond 10.00 uur, maar dat was op een dienst waar Ziggo geen gebruik van maakt. Die storing duurde maar een kwartiertje'', liet een woordvoerder weten.