T-Mobile houdt klantenbestand in Nederland stabiel en ziet omzet dalen

T-Mobile heeft in Nederland in het derde kwartaal zijn totale klantenbestand ongeveer gelijk gehouden op 3.686.000, drieduizend minder dan vorig kwartaal.

Dat maakt het bedrijf donderdagochtend bekend bij de presentatie van de derdekwartaalcijfers van moederbedrijf Deutsche Telekom.

Vergeleken met vorig jaar ligt het totale klantenbestand van T-Mobile 5 procent lager. De provider zag het aantal klanten met een contract wel toenemen met 24.000 naar 2,78 miljoen. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is het aantal contractklanten met tweeduizend gedaald.

Wanneer ook contracten voor verbonden apparaten (zoals bijvoorbeeld mobiele pinapparaten) worden meegenomen ligt het aantal contracten op 2,86 miljoen, 23.000 hoger dan een kwartaal eerder maar 10.000 lager dan dezelfde periode vorig jaar.

Omzet

De totale omzet van T-Mobile lag in het derde kwartaal met 346 miljoen euro 4,4 procent lager dan vorig kwartaal en 8 procent lager vergeleken met het derde kwartaal van vorig jaar.

Ceo Mark Klein noemt de resultaten "niet bevredigend", maar ziet op kwartaalbasis een "duidelijk herstel". 

De provider haalde een omzet van 257 miljoen euro uit bellen en data; een daling van 12,9 procent vergeleken met vorig jaar maar ongeveer gelijk met zowel het eerste als het tweede kwartaal van 2015. 

Het bedrijfsresultaat (ebitda) van T-Mobile lag in het derde kwartaal op 125 miljoen euro, 22,4 procent vergeleken met vorig jaar, maar nagenoeg stabiel vergeleken met vorig kwartaal, toen dat bedrag op 124 miljoen euro lag.

Moederbedrijf Deutsche Telekom meldt donderdag de sterkte winststijging uit de geschiedenis van het bedrijf. Die stijging had vooral te maken met een flinke groei bij de Amerikaanse activiteiten van het concern. De resultaten in de VS werden gestuwd door de sterke dollar.

Lees meer over:
Tip de redactie