De zakelijke netwerksite Linkedin heeft vorig kwartaal een fors hogere omzet weten te behalen. Het begint eindelijk de vruchten te plukken van doorgevoerde wijzigingen.

Dat bleek uit de kwartaalcijfers die het bedrijf donderdag openbaarde. 

Linkedin reorganiseerde onder meer zijn verkoopafdeling en gebruikt nu andere advertentiemogelijkheden. Daarnaast begint het bedrijf te profiteren van de eerdere overname van onderwijswebsite Lynda, die eerder voor 1,5 miljard dollar werd ingelijfd.

In het tweede kwartaal steeg de omzet met 33 procent tot 711,7 miljoen dollar. Dat was fors boven de gemiddelde verwachting van analisten. Het verlies van het bedrijf liep echter ook stevig op, tot 67,7 miljoen dollar. Dat kwam onder meer door hogere kosten. Een jaar terug was het verlies nog 1 miljoen dollar.

Voor het hele jaar rekent Linkedin op een omzet van 2,9 miljard dollar. Dat is meer dan waar analisten gemiddeld rekening mee hielden. In de nabeurshandel zag Linkedin het aandeel met 15 procent stijgen.

Linkedin heeft wereldwijd circa 380 miljoen leden.