Mobiele advertenties steeds belangrijker voor Facebook

Advertenties op smartphones en tablets zijn bij Facebook goed voor 76 procent van de totale reclameinkomsten. Daarmee worden advertenties voor mobiele apparaten steeds belangrijker voor het sociale netwerk.

Dat blijkt uit de cijfers over het tweede kwartaal, die Facebook woensdag bekendmaakt. 

Facebook verdiende 3,83 miljard dollar door inkomsten uit advertenties. Daarvan is 76 procent afkomstig uit advertenties voor smartphones en tablets, in tegenstelling tot 62 procent in hetzelfde kwartaal van vorig jaar. 

In totaal boekte Facebook een omzet van 4,04 miljard dollar. Dat is 39 procent meer dan een jaar daarvoor: toen behaalde het bedrijf een omzet van 2,91 miljard dollar. Het is tevens de hoogste omzet die Facebook ooit boekte.

De nettowinst bedraagt 719 miloen dollar.

Gebruikers

Facebook heeft op dit moment 1,49 miljard maandelijks actieve gebruikers: een stijging van 3,47 procent ten opzichte van het vorige kwartaal. Het aantal maandelijks actieve gebruikers op mobiele apparaten groeide met 5,76 procent van 798 naar 844 miljoen.

Het aantal dagelijks actieve Facebook-gebruikers bedraagt 968 miljoen. Dat is eveneens meer dan de 936 miljoen van vorig kwartaal. "De betrokkenheid van onze gebruikers blijft groeien", aldus ceo Mark Zuckerberg. "We zullen daarom onze diensten blijven verbeteren."

Lees meer over:
Tip de redactie