Het merendeel van Facebooks advertentieopbrengsten komen van buiten de VS en Canada. In het eerste kwartaal van 2015 was 51 procent van de inkomsten afkomstig van buiten Noord-Amerika. 

Dat melden Facebook-bestuurders woensdag tegenover persbureau Reuters. Het is de eerste keer dat Facebook dit percentage openbaar maakt. 

Facebooks omzet uit advertenties steeg in het eerste kwartaal van 2015 met 46 procent naar 3,3 miljard dollar. Daarmee zijn advertenties veruit de belangrijkste inkomstenbron van Facebook, dat in totaal een omzet van 3,5 miljard dollar draaide in het eerste kwartaal.

De groei in Europa is trager dan in de VS, Facebooks thuismarkt. In Azië groeit Facebook met 57 procent het sterkst in Azië. Het sociale netwerk zet de komende tijd dan ook extra in op de Aziatische markt.

"De volgende 1 miljard consumenten zullen uit deze landen komen", aldus Facebooks marketingtopvrouw Carolyn Everson. Facebook is niet beschikbaar in China, de grootste markt in Azië. Daar lijkt geen verandering in te komen. Over een eventuele uitbreiding naar China is niets nieuws te melden, meldt Everson.