Netflix test trailers voor en na afleveringen

Netflix experimenteert sinds kort met het tonen van trailers voor of na de content die kijkers afspelen. 

Dat bevestigt het bedrijf tegenover Motherboard.

"We draaien een test om onze eigen programmering uit te lichten", aldus een woordvoerder. Netflix benadrukt echter dat het experiment niet per se betekent dat alle Netflix-gebruikers in de toekomst te maken zullen krijgen met dergelijke advertenties.

De reclame voor shows van Netflix zelf begon ruim een week geleden, aanvankelijk enkel op de Netflix-app voor spelcomputer Xbox One. Inmiddels zou de test al zijn uitgebreid naar meer apparaten, zoals Roku en Tivo.

Verschillende soorten

Daarbij worden verschillende vormen aan klanten voorgelegd. Zo zouden sommigen van hen de trailers wel kunnen overslaan, maar anderen weer niet. Ook verschilt de lengte en het moment van de advertenties. Netflix test zowel trailers voor het begin van een serie of film als trailers erna.

Netflix heeft nog geen concrete aankondigingen gedaan omtrent het tonen van reclame op het platform. Het bedrijf sluit op dat gebied echter niets uit, al zijn er geen plannen om ook advertenties door derden toe te staan. Netflix zei eerder wel stellig dat offline bekijken van series of films nooit mogelijk zal worden.

Lees meer over:
Tip de redactie