De Nederlandse reiswebsite Travelbird heeft een nieuwe investering gekregen van 16,5 miljoen euro. Het vijf jaar oude bedrijf is nu 156 miljoen euro waard.

Dat laat het bedrijf woensdag weten.

Bij de meest recente waardering in november 2014 werd de waarde van het Nederlandse bedrijf geschat op 140 miljoen euro. De omzet van Travelbird bedraagt inmiddels 95 miljoen euro per jaar, zo meldt NRC Q. In 2013 was de omzet nog 'slechts' 37 miljoen euro.

Het bedrijf is bovendien gegroeid naar 650 medewerkers en is inmiddels in zeventien landen actief. Dagelijks boeken ongeveer 15.000 mensen een reis via de website van Travelbird.

Uitbreiden en mobiel

Met de nieuwe investering wil het bedrijf vooral de mobiele reiservaring verbeteren. Als voorbeelden noemt het bedrijf een pushbericht krijgen als het inchecken begint en bij aankomst op een kaart zien waar de huurauto staat.

Volgens Travelbird kan Rocket Internet, waar de nieuwe investering vandaan komt, daar goed bij helpen. Het bedrijf heeft aandelen in diverse internetbedrijven waaronder Zalando, Hellofresh en Takeaway.com. Rocket Internet heeft nu een aandeel van ruim 25 procent in Travelbird.

Naast de technologische ontwikkelingen wil het Nederlandse bedrijf uitbreiden naar nieuwe landen, waaronder het eerste land buiten Europa: Australië.