Ello, het sociale netwerk dat belooft advertentievrij te blijven en de gegevens van gebruikers niet te verkopen, heeft een investering van 5 miljoen dollar (4,6 miljoen euro) opgehaald.

Dat meldt Ello donderdag. De nieuwe investering brengt het totaal opgehaalde bedrag op 11 miljoen dollar (10,1 miljoen euro).

De site werd eind vorig jaar plotseling enorm populair nadat het sociale netwerk onder de aandacht kwam als de 'anti-Facebook'. Op het hoogtepunt meldden zich elke minuut 50.000 nieuwe leden aan. Inmiddels beschikt Ello over miljoenen leden, maar lijkt de hype grotendeels over te zijn.

Volgens Ello-ceo Paull Budnitz groeit het sociale netwerk nog steeds, zowel het aantal leden als de interactie met de website. Met de investering wil Ello sneller nieuwe ideeën uitwerken en meer mensen aannemen.

Nieuwe website

Ello maakt daarnaast bekend dat donderdag ook het nieuwe design van de website wordt gelanceerd. Foto's worden voortaan groter getoond en spoedig komen ook nieuwe functies beschikbaar, waaronder privéberichten, privéchatgroepen en de mogelijkheid om via een knop 'liefde' aan anderen uit te delen.

De Android- en iOS-app van Ello wordt volgens Budnitz deze lente uitgebracht.