De Berlijnse startup Helpling, die het mogelijk maakt om via internet een schoonmaker te vinden, krijgt een investering van 43 miljoen euro.

Dat maakt het bedrijf woensdag bekend. In december van vorig jaar haalde de startup nog een bedrag van 13,5 miljoen euro op.

Met Helpling is het mogelijk om online een schoonmaker te boeken, waarbij de gebruiker het aantal uren, extra klussen en de datum bepaalt. Helpling zoekt vervolgens automatisch een schoonmaker voor de opdracht. De dienst wordt als de Uber voor schoonmakers gezien.

Helpling is ook actief in Nederland en heeft in totaal zo'n 250 mensen in dienst. In Nederland zijn honderden freelance schoonmakers via Helpling actief, die opdrachten via de dienst kunnen aannemen. 

13,90 euro

Gebruikers betalen voor een Helpling-schoonmaker 13,90 euro per uur als degene wekelijks of tweewekelijk een opdracht inboekt. Eénmalige schoonmaakklussen kosten 14,90 euro per uur. Schoonmakers werken via Helpling wit.

"We hebben meer dan 50.000 huishoudens overtuigd een schoonmaakhulp te boeken via Helpling in minder dan een jaar. De investering zal ons de mogelijkheid bieden om onze wereldwijde aanwezigheid te vergroten en de weg naar duurzame groei te versnellen", aldus medeoprichter Philip Huffmann.

Lees ook: Platform voor poetsbeurten groeit hard