Twitter werkt mogelijk aan een nieuw ontwerp van de voorpagina die iedere gebruiker te zien krijgt. 

Dat stelt Techcrunch op basis van anonieme bronnen.

Voor 2015 zou Twitter flinke aanpassingen binnen het sociale netwerk door willen voeren. Een daarvan is naar verluidt het laten varen van de enkele tijdlijn die alle gebruikers te zien krijgen wanneer zij inloggen.

In plaats daarvan wordt volgens de bronnen van Techcrunch momenteel een roosterachtig ontwerp getest, waarin zowel tweets als gebruikers worden uitgelicht. 

Mogelijk gaat het ontwerp lijken op dat van bestaande Twitter-applicaties als Tweetdeck en Hootsuite, waarin al meerdere kolommen met tweets naast elkaar te plaatsen zijn.

Tijdlijn

Twitter stapte in voorgaande jaren al geleidelijk af van een volledig chronologische tijdlijn. Dit door onder meer reclametweets te tonen, en sinds kort ook via oudere tweets die het sociale netwerk als interessant voor zijn gebruikers aanmerkt. 

Verder zou Twitter volgend jaar zijn videoplatform uit willen breiden en het versturen van privéberichten aantrekkelijker maken.

Twitter-gebruikers zouden in de toekomst bijvoorbeeld merken op Twitter een privébericht kunnen sturen, in plaats van publiekelijk een klantenservice in te schakelen.