Twitter start met het tonen van gesponsorde tweets buiten zijn eigen netwerk, te beginnen met nieuws-app Flipboard.

Op die manier wil Twitter met de gesponsorde tweets een groter publiek bereiken. Met normale tweets gebeurt dat volgens het bedrijf al.

Ondanks 284 miljoen actieve gebruikers zegt Twitter dankzij het tonen van tweets op tv, sites en apps veel meer mensen te bereiken. In het derde kwartaal van 2014 werden tweets op die manier volgens Twitter zo’n 185 miljard keer bekeken.

Nieuws-app Flipboard begint nu als eerste met het tonen gesponsorde tweets buiten Twitter. De app neemt al langer normale tweets op in zijn nieuwsoverzicht, en gaat nu ook Twitter-advertenties tonen.

​Meer inkomsten

Omdat gesponsorde tweets net zo makkelijk in sites en apps zijn op te nemen als normale tweets, kan zijn advertentienetwerk volgens Twitter snel groeien. Het type publiek waar de gesponsorde tweets op wordt gericht is volgens Twitter binnen en buiten zijn sociale netwerk hetzelfde.

Twitter maakt aanstaande donderdag zijn kwartaalcijfers over het vierde kwartaal bekend. Het bedrijf zoekt al een tijd naar nieuwe manieren om gebruikers en inkomsten te winnen, om investeerders tevreden te stellen. Tot nu toe zijn de gebruikersaantallen van Twitter tegenvallen.

‘Aantal Nederlandse Twitteraars daalt flink’