Website Indiegogo heeft zijn crowdfundingplatform uitgebreid met commerciële mogelijkheden voor succesvol gefinancierde projecten.

Dat meldt het bedrijf dinsdag, zo bericht onder meer Forbes.

Via Indiegogo kunnen mensen producten of diensten die zij bedacht hebben laten crowdfunden. Na een succesvolle campagne moesten initiatiefnemers voorheen echter hun commerciële activiteiten elders onderbrengen. 

Het nieuwe InDemand-platform van Indiegogo is daar volgens het bedrijf een oplossing voor. Hierdoor kunnen campagnehouders ook na het aflopen van hun crowdfundingactie op Indiegogo actief blijven en bijvoorbeeld pre-orders aannemen via de site.

Ook krijgen zij ruimte om hun producten verder aan te prijzen en geeft Indiegogo hen inzicht in de bezoekers van hun projectpagina.

De nieuwe InDemand-functies zijn per direct beschikbaar voor alle projecten. Eerder lanceerde Indiegogo al een speciaal platform voor goede doelen, waarbij het geen percentage van het ingezamelde geld int.

Het is niet duidelijk in hoeverre dat wel het geval is bij InDemand.