Snapchat wil gebruikers artikelen, audio, foto’s en video's van bijvoorbeeld Spotify, Buzzfeed, CNN en Comedy Central gaan voorschotelen.

Dat meldt Digiday.com op basis van anonieme bronnen.

De content van deze aanbieders zou speciaal gemaakt worden voor Snapchat en in een speciaal deel van de app te zien zijn. Deze Discover-omgeving zou aanbod van diverse partners onder de aandacht brengen.

Het gaat daarbij niet alleen om foto’s en video’s, waar Snapchat momenteel uit bestaat, maar ook om geschreven artikelen en audio.

Met Snapchat kunnen gebruikers elkaar foto’s en filmpjes sturen die na een bepaalde tijd weer verdwijnen. Het sociale netwerk stelde in augustus ruim honderd miljoen actieve gebruikers te hebben.

Partners

Sportzender ESPN en videosite Vevo bevestigen tegenover Digiday.com dat ze gesprekken voeren over Discover. Uit een screenshot dat in handen is van de site blijkt dat ook Comedy Central, Spotify, Vice, Daily Mail, uitgever Hearst, National Geopgrahic en Time Inc mogelijke partners zijn.

De artikelen, foto's en video's die zij eventueel gaan aanbieden zullen net als de andere berichten op Snapchat na verloop van tijd verdwijnen. Snapchat wil geld verdienen aan de samenwerking door partijen te stimuleren adverteerders voor hun 'snaps' te zoeken. Het bedrijf zou dan een deel van de inkomsten opstrijken.

De Wall Street Journal schreef in augustus al dat Snapchat gesprekken voert met adverteerders en mediabedrijven over het tonen van artikelen en reclames.

De eerste advertenties waren in oktober voor Amerikaanse gebruikers ook daadwerkelijk te zien. Discover moest volgens Digiday.com in november beschikbaar komen, maar is door technische problemen uitgesteld.

Facebook

De Amerikaanse krant New York Times meldde vorige maand nog op basis van anonieme bronnen binnen Facebook dat ook dat sociale netwerk uitgevers de mogelijkheid wil geven op een speciale plek in de applicaties artikelen onder de aandacht te brengen.

Bovendien zouden deze verhalen dan door Facebook zelf gepubliceerd worden zodat ze goed op mobiel getoond worden. De ervaring zou nu te traag zijn.