Soundcloud, de Berlijnse dienst die het mogelijk maakt om muziek en andere audiobestanden te delen, draait steeds meer verlies.

De omzet gaat gestaag omhoog, maar de verliezen stijgen nog veel sneller, zo blijkt uit jaarcijfers die zijn ingezien door Techcrunch.

In 2013 kwam de omzet op 11,2 miljoen euro, maar werd 23,1 miljoen euro verloren. Een jaar eerder was het verlies 12,4 miljoen euro op een omzet van 8 miljoen euro.

Soundcloud zelf zegt dat er veel wordt geïnvesteerd in technologie, marketing en medewerkers. Daarom groeien de kosten sneller dan de inkomsten. Het gebruikersaantal lag eind 2013 op 175 miljoen per maand.

Eind 2013 had Soundcloud ruim 200 medewerkers Europa en de VS. Dit jaar haalde het bedrijf nog 60 miljoen dollar aan durfkapitaal binnen, dus het bedrijf lijkt zich voorlopig niet al te veel zorgen te hoeven maken over zijn verlies.

In augustus werd bovendien een advertentieplatform gelanceerd waarmee de inkomsten moeten stijgen.