KLM is in China actief op Wechat en Weibo. Beide diensten zijn populaire socialemediakanalen in het land.

Dat meldt Marketingfacts. Weibo is de Chinese Twitter-variant en Wechat wordt door honderden miljoenen Chinezen gebruikt als chat-app.

"Bij KLM hebben we de filosofie dat we actief willen zijn daar waar onze klanten zijn”, aldus Karlijn Vogel-Meijer, manager sociale media bij KLM. De vliegtuigmaatschappij wil met de socialemediakanalen voornamelijk de naamsbekendheid van KLM vergroten, maar ook Chinese klanten helpen.

"Van China Southern [Chinese partner KLM, red.] hebben we onder andere geleerd dat Chinezen niet naar je website of app gaan, maar verwachten dat functionaliteiten worden aangeboden binnen het WeChat platform zelf", zegt Vogel-Meijer. 

KLM zet in Nederland Twitter en Facebook in om klanten te woord te staan en te helpen. De vliegtuigmaatschappij verdient 25 miljoen euro per jaar aan het gebruik van sociale media. 

KLM maakt betalen via sociale media mogelijk