
De beste manieren om meer retweets te krijgen
Daarvoor heeft het bedrijf gekeken naar ruim twee miljoen tweets van duizenden zogeheten 'verified accounts'. Het gaat om personen uit de muziek- en tv-wereld, maar ook om sporters en politici.
Twitter keek vervolgens naar specifieke onderdelen van tweets zoals foto's, hashtags, links, video's en cijfers (bijvoorbeeld de score van een sportwedstrijd). De resultaten werden vergeleken met statistieken over 'normale' tweets uit dezelfde periode.
1.) Foto's en video's
Over het algemeen kan worden geconcludeerd dat foto's en video's zorgen voor meer interactie. Over alle gebieden heen levert een foto gemiddeld 35 procent meer retweets op dan een tweet zonder foto.
Bij Nieuws, Politiek en Sport heeft het toevoegen van een foto het grootste effect. Bij de categorie Tv kan beter een video of quote worden toegevoegd aan een tweet en in de muziekwereld wint de link naar een video het net van een link naar een foto.
Over alle categorieën zorgt een video voor 28 procent meer retweets.
2.) Quotes en cijfers
Het toevoegen van quotes is na foto's en video's een handige manier om meer retweets te krijgen. Dat geldt uiteraard voor heel specifieke personen en niet direct voor de gemiddelde gebruiker. Bij tweets over Nieuws, Politiek, Sport, Tv of Muziek zorgt een quote voor 19 procent meer reweets.
Het vermelden van een score of andere statistieken in cijfers genereert dan weer 17 procent meer interactie. Vooral bij Nieuws en uiteraard Sport zie je een nog hoger percentage.
3.) Hashtags
Hashtags worden op Twitter vaak gebruikt om onderwerpen te bundelen, bijvoorbeeld alle tweets over een tv-programma. Ook worden hashtags vaak voor de grap toegevoegd.
Uit het onderzoek van Twitter bleek dat de hashtag dan ook het minste effect heeft. Gemiddeld zorgt het voor 16 procent meer retweets. Opvallend genoeg staat de hashtag bij Politiek en bij Sport op nummer twee om meer retweets te krijgen.