Logo NU.nlNU.nl
  • Voorpagina
  • Net binnen
  • Populair
  • Algemeen
  • Economie
  • Sport
  • Media en Cultuur
  • Achterklap
  • Shop
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Video
    • Podcast
    • Weer
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Spellen
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • NUfolder
    • NUshop
    • Tickets
Woensdag 29 maart 2023 | Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Twitter

Twitter voert leeftijdscontrole in bij volgen alcoholmerk

Door NU.nl/Colin van Hoek

26 nov 2013 om 08:54
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail
Wie op Twitter een merk wil volgen dat alcohol verkoopt, moet eerst aangeven dat hij of zij wel meerderjarig is.

Dat laat Twitter weten in een blog.

Wanneer een gebruiker op de website of in de apps voor Android of iOS een alcoholmerk wil gaan volgen, krijgt hij of zij een controlescherm waarop de geboortedatum moet worden ingevuld.

Hoewel dit systeem natuurlijk niet waterdicht is, hoopt Twitter dat merken als Heineken en Bacardi zo een geschiktere groep volgers opbouwen.

De controle wordt vanaf dinsdag uitgerold in samenwerking met merken als Bud Light, Jim Beam, Knob Creek, Heineken en Bacardi. Hoe Twitter omgaat met de wisselende leeftijden waarop mensen alcohol mogen drinken in verschillende landen, is niet bekend.

Ook is niet duidelijk of de functionaliteit eerst alleen voor het Amerikaanse publiek beschikbaar wordt. Twitter laat wel weten dat ook de advertentiecampagnes rond alcoholische producten op een geschikte leeftijdscategorie worden gericht.

Beeld: Bloomberg
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail

Lees meer over:

Twitter


Aanbevolen artikelen

Net binnen

  • 08:57
    Onderhoud op Schiphol loopt uit: baan niet klaar in meivakantie
  • 08:52
    De lach is terug bij België: 'Fijn om te zien dat we zo goed kunnen zijn'
  • 08:44
    VideoFranse politie beukt man omver tijdens demonstraties
  • 08:24
    Zeker 38 doden bij brand in Mexicaanse cel, ophef over bewakingsbeelden

Meest gelezen

  • 1
    Franse auteur Houellebecq verliest zaak over film waarin hij seks heeft
  • 2
    Rutte na kabinetsberaad weinig concreet: 'Je kunt geen perfecte analyse maken'
  • 3
    Milieuclub MOB eist dat vergunningen van veertig boeren worden ingetrokken
  • 4
    Natte winter zorgt voor herstel van grondwaterpeil van afgelopen zomer
  • 5
    El Yaakoubi niet langer aanvoerder Excelsior na incident met OneLove-spandoek


Nieuwsvideo's

  • Franse politie beukt man omver tijdens demonstraties
    Franse politie beukt man omver tijdens demonstraties
  • Bewakers lopen weg tijdens fatale brand in Mexicaans detentiecentrum
    Bewakers lopen weg tijdens fatale brand in Mexicaans detentiecentrum
  • Gehaktbal van gekweekt mammoetvlees gepresenteerd in Amsterdam
    Gehaktbal van gekweekt mammoetvlees gepresenteerd in Amsterdam
  • Russen gaan graven: wat is de rol van lithiummijnen in de oorlog?
    Russen gaan graven: wat is de rol van lithiummijnen in de oorlog?

  • Voorpagina
  • Economie
  • Sport
  • Media en cultuur
  • Overig
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Video
    • Podcast
    • Weer
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Spellen
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • Copyright
    • Disclaimer
    • Privacy en cookiebeleid
    • Adverteren
    • Werken bij NU.nl
    • Verzekeringvergelijker
    • Cookie instellingen
  • Over NU.nl
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy en cookiebeleid
  • Adverteren
  • Werken bij NU.nl
  • Verzekeringvergelijker

Volg ons op:

©2023 DPG Media B.V. – alle rechten voorbehouden