T-Mobile gaat klanten vergoeden die door de netwerkproblemen in het buitenland op 8 en 9 augustus geen bereik hadden.

Dat meldt T-Mobile. De telecomprovider is een speciale website gestart die geheel aan de tweedaagse storing is gewijd. Al eerder beloofde T-Mobile klanten tegemoet te komen.

Bij T-Mobile-klanten die een Travel & Surf-dagpas hebben gekocht, wordt het betreffende bedrag automatisch bij de eerstvolgende factuur in mindering gebracht. Degenen met een weekpas moeten een formulier invullen. Prepaid-klanten krijgen de gemaakte kosten terug als prepaid-tegoed.

Ook zakelijke klanten krijgen een vergoeding. Zij kunnen via de website een speciaal formulier invullen. 

Regeling

T-Mobile meldt dat de door klanten gemaakte kosten om die twee dagen bereikbaar te zijn bij de telecomprovider ingediend kunnen worden. Deze overige kosten omvatten bijvoorbeeld prepaid-kaarten en wifi passen.

De regeling is geldig voor alle landen, met uitzondering van Nederland. Tot 4 oktober kunnen T-Mobile-klanten van de regeling gebruikmaken.

Storing

T-Mobile kampte 8 en 9 augustus met een grootschalige buitenlandse storing. Ook klanten van Ben, Simpel, Bliep en MTV Mobile ondervonden hinder van de netwerkproblemen. Het probleem zat in het systeem dat het buitenlandse mobiele verkeer centraal afhandelt.

"We zullen er alles aan doen om eventuele herhaling te voorkomen.  En eveneens met al die collega’s bied ik u excuses aan voor al het ongemak dat deze storing heeft veroorzaakt", aldus Marieke Snoep van T-Mobile.