Tumblr blijft onafhankelijk opereren onder Yahoo. De overname van de bloggingdienst is enkel 'nieuw wind in de zeilen' van de startup.

Dat zegt David Karp, hoofd van Tumblr, in een interview met de New York Times. "We kunnen blijven streven naar deze missie en visie voor ons product."

CEO Marissa Mayer van Yahoo beloofde maandag al dat ze Tumblr 'niet zou verpesten'.

Volgens Karp waren Yahoo en Tumblr in eerste instantie in gesprekken over een advertentiedeal verwikkeld. Pas later werd gesproken over een overname.

Niet winstgevend

Het bedrag van 1,1 miljard dollar dat Yahoo betaalde voor de dienst is een vijfde van de beschikbare cashreserves van het bedrijf. Tumblr is momenteel nog niet winstgevend, met een geschat verlies van 12 miljoen dollar in 2012.

"Het klopt dat we niet dezelfde informatie over onze doelgroep hebben als Facebook, en die zullen we waarschijnlijk ook niet krijgen", aldus Karp. "Maar we hebben een van de meest robuuste netwerken qua inhoud en het meest betrokken publiek van mensen die geweldige content zoeken."

Volgens hem is Tumblr daarom zeer interessant voor adverteerders, als zij reclames willen maken die speciaal voor Tumblr zijn ontworpen.

Karp verdient zelf naar schatting 250 miljoen dollar aan de verkoop. Een deel wil hij schenken aan goede doelen, en met een ander deel wil hij naar de universiteit. "Dat moet ik wel kunnen betalen."