Coolblue is bij de uitreiking van de Thuiswinkel Awards opnieuw uitgekozen tot beste webwinkel van het jaar. Net als vorig jaar sleepte de online retailer de prijs in de wacht. 

Het bedrijf laat hiermee Bol.com en KLM achter zich. Dat maakte de organisatie Thuiswinkel Awards donderdag bekend.

Ook werd Coolblue bekroond voor het beste logistieke proces en voor de webwinkel die de klant het meest centraal stelt.

''Dit bedrijf heeft een obsessieve en excessieve focus op het blij maken van klanten. Ze hebben het hele logistieke proces in eigen beheer en zijn een voorbeeld voor alle ondernemers", zegt Juryvoorzitter Fons van Westerloo over Coolblue. "Een voorbeeld voor alle ondernemers."

Directeur van Coolblue Pieter Zwart is 'apetrots' met de prijs. Hij is blij dat zijn vakgenoten zijn bedrijf op deze manier waarderen.

Verwonderen

Het beste logistieke proces heeft Coolblue onder andere te danken aan de service vandaag voor 15.00 uur besteld, dezelfde avond nog in huis. "We willen niet dat klanten 'zomaar' tevreden zijn, maar net een stapje verder gaan. Dat noemen we 'verwonderen," licht Zwart toe. Voor deze service moet wel extra betaald worden.

Met het winnen van beste webwinkel dingt het bedrijf automatisch mee naar de European E-commerce Award in Barcelona. Op 5 juni kan Coolblue het dan opnemen tegen andere online winkels uit Europa.

Coolblue verkoopt via specialisten consumentenelektronica op internet. Onlangs werden daar producten op het gebied van koken en outdoor aan toegevoegd.