Vodafone-klanten die aan de deur een contract hebben afgesloten voor een glasvezelaansluiting kunnen hun contract laten ontbinden.

Vodafone gaat deze klanten hiervoor persoonlijk benaderen. Dat heeft het telecombedrijf zaterdag laten weten.

Het bedrijf reageert hiermee op klachten van de Consumentenbond en het televisieprogramma Kassa over de contracten die aan de deur verkocht zijn.

Het bedrijf verkocht huis aan huis glasvezelinternet en vroeg mensen een inschrijfformulier te tekenen, waardoor ze glasvezel zouden krijgen als het in hun wijk beschikbaar werd. Het bedrijf zag dit formulier echter als een contract, zodat mensen niet meer konden opzeggen als het glasvezelinternet daadwerkelijk beschikbaar werd.

Opzegtermijn

Ook bleken andere beloften van verkopers, zoals een gratis aansluiting en overstapservice, niet altijd nagekomen te worden.

Volgens de Consumentenbond stond er in de contracten niets over de mogelijkheid om deze binnen 8 dagen op te zeggen, wat wettelijk verplicht is.

Klanten die nog wachten op hun glasvezelaansluiting, krijgen van Vodafone de mogelijkheid om onder het contract uit te komen. Ook laat Vodafone weten de huis-aan-huisverkoop te zullen verbeteren.