AMSTERDAM - Tal van Vodafone-klanten hebben vrijdag een sms’je gekregen dat ze hun bundel bijna verbruikt hebben, terwijl het pas de 2e dag van de maand is. Het gaat om een fout.

Dat laat een woordvoerder van Vodafone desgevraagd weten aan NU.nl.

"De sms-stroom is inmiddels stopgezet, dus het bericht wordt niet meer verstuurd", aldus de woordvoerder. Volgens hem gaat het om een fout, maar moet de oorzaak nog onderzocht worden. "De informatie was in ieder geval niet juist."

Diverse Vodafone-klanten meldden zich vrijdagochtend op Twitter. Zij hebben een sms'je ontvangen waarin staat dat ze 75 procent van hun databundel verbruikt hebben. Dit terwijl de bundel donderdag ingegaan is.

Het webcare-account van de provider op Twitter verstuurt aan gebruikers die zich melden: "We krijgen hier meerdere meldingen over, de sms klopt waarschijnlijk niet. Bekijk je correcte tegoed in My Vodafone."

My Vodafone is een app voor smartphones waarmee gebruikers hun verbruik in de gaten kunnen houden. Hoeveel klanten het sms'je hebben gehad is niet bekend.