Facebook haalt Japanse concurrent in

AMSTERDAM - Facebook heeft zijn Japanse concurrent Mixi ingehaald wat betreft aantal actieve gebruikers. Facebook hoopt meer grip te krijgen op de advertentiemarkt in Japan.

Dat meldt The Next Web. Het sociale netwerk Mixi heeft 14,5 miljoen actieve gebruikers en was daarmee een grote concurrent voor Facebook, dat lange tijd geen vaste voet aan de grond kon krijgen in Japan.

Inmiddels heeft Facebook 15 miljoen actieve gebruikers in Japan en daarmee is Mixi ingehaald. Dat maakte Sheryl Sandberg, COO van Facebook, afgelopen week bekend. Het land is volgens Sandberg interessant vanwege de ontwikkelingen in innovatie en technologie.

Mobiel

De COO van Facebook vindt niet dat Facebook vooral geschikt is voor desktopgebruik. Van het huidige verkeer naar de website van Mixi is 80 procent mobiel.

"Mobiel is iets goeds voor Facebook, omdat mobiel sociaal is. Het draait allemaal om het verbinden van mensen. Mobiele gebruikers zijn betrokkener en de helft van de gesponsorde berichten - die ongeveer een miljoen dollar per dag opleveren - wordt bekeken via mobiel", aldus Sandberg.

Lees meer over:
Tip de redactie