Twitter gaat ook in Nederland reclame in tijdlijn tonen

AMSTERDAM - Eind 2012 zal Twitter ook reclame via Promoted Tweets in Nederland laten zien.

Dat heeft het bedrijf laten weten op een conferentie in Cannes, zo melden Amerikaanse media. Bijna 50 landen moeten nog dit jaar Promoted Tweets te zien krijgen, Nederland is daar één van.

Nu wordt deze manier van advertenties alleen gebruikt in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Japan. Promoted Tweets zijn berichten van bedrijven waarvoor betaald is. Deze tweets kunnen dan ook in de tijdlijn van gebruikers verschijnen die het bedrijf in kwestie niet volgen.

Inkomsten

Met de uitbreiding van Promoted Tweets hoopt Twitter de inkomsten te vergroten. Dit jaar moeten de inkomsten uit advertenties uitkomen op 259,9 miljoen dollar. 90 procent hiervan komt van Amerikaanse bedrijven.

Onlangs werd al duidelijk dat de gebruikers van de Twitter-app op iOS- en Androidtoestellen ook advertenties te zien krijgen. Voorheen was dat alleen het geval in de desktopversie van Twitter.

In februari maakte het sociale netwerk bekend de advertentiemogelijkheden voor kleine bedrijven uit te breiden. Het proces rond Promoted Tweets wordt daarvoor vereenvoudigd en geautomatiseerd zodat veel meer transacties kunnen worden uitgevoerd.

Twitter heeft 140 miljoen actieve gebruikers die minstens elke maand inloggen.

Lees meer over:
Tip de redactie