AMSTERDAM - Webwereld gaat betaalde content aanbieden. De ICT-nieuwssite van IDG is hiermee één van de eerste Nederlandse nieuwssite die aanvullende content tegen betaling aanbiedt. "We snappen dat dit een hele gok is," aldus Laurens Verhagen, chef redactie van Webwereld.

"Betaalde content is lang taboe geweest, maar de tijden zijn veranderd. Uiteraard blijft de kern van onze site, het nieuws en de bijbehorende achtergronden, wel gewoon gratis," zo vervolgt Verhagen.

De eerste betaalde content dat Webwereld gaat aanbieden is een onderzoek naar de Nederlandse breedbandmarkt: 'Hoe betaalbaar is breedband'. In totaal zijn 85 ADSL-pakketten van twintig verschillende providers met elkaar vergeleken. "Consumenten zien door alle aanbiedingen nauwelijks het bos meer. Het onderzoek van Webwereld moet hierin verandering brengen."

Webwereld wil zo'n onderzoek regelmatig gaan aanbieden. "We moeten eerst afwachten of het gaat aanslaan. We denken uiteraard van wel. Als het aanslaat dan willen we het zo'n een keer per kwartaal of per half jaar aanbieden."

Het complete onderzoek is in pdf-vorm op Webwereld.nl te downloaden enkost 1,15 euro. Er kan op meerdere manieren worden betaald.