LONDEN - De Britse nieuwszender Sky News heeft twee keer ingebroken in e-mailsystemen.

Dat gaf de baas van Sky News John Ryley donderdag toe. Volgens hem deed de zender dat in het algemene belang.

In een geval bekeek een journalist de mails van een man die ervan werd beschuldigd dat hij zijn eigen dood in scène had gezet. Daardoor kon de politie de man met succes vervolgen.

Sky News maakt deel uit van het media-imperium van Rupert Murdoch. Media uit zijn imperium hebben bekende Britten afgeluisterd.

Onderzoek

De Britse tv-waakhond onderzoekt nu of moederbedrijf BSkyB wel een uitzendvergunning mag hebben.

Murdochs zoon James stapte dinsdag op als voorzitter van de raad van bestuur van BSkyB om imagoschade voor het bedrijf te voorkomen.