AMSTERDAM - Kantoormedewerkers gaan regelmatig door het lint als computers niet werken of internetverbindingen weer eens traag of helemaal verstoord zijn. Dat blijkt uit nieuw Brits onderzoek van Abbey National.

Meer dan de helft van de duizend ondervraagde personen geeft aan regelmatig in woede uit te barsten en gefrustreerd achter het beeldscherm te zitten. Veel mensen bekenden hun apparatuur zo nu en dan een dreun te verkopen, terwijl twee procent toegaf dat hierbij wel eens iemand in de buurt geraakt wordt.

De studie toonde bovendien aan dat tien procent dagelijks over de rooie gaat als men gebruik maakt van internet. Lange laadtijden worden over het algemeen het irritantst gevonden, volgens de Telegraaf en nieuwsdienst Ananova. Andere bronnen van ergernis zijn onder meer help-knoppen die niet echt helpen en het zoveelste verzoek om persoonlijke gegevens in te vullen.

Vorig jaar oktober kwam uit ander Brits onderzoek ook al naar voren dat internet tweederde van de websurfers tot razernij drijft. Internetwoede bleek toen bij mannen (62 procent) meer voor te komen dan bij vrouwen (59%).