'Mobiele versie iDeal slaat aan'

AMSTERDAM – De mobiele versie van betaalsysteem iDeal is aangeslagen bij consumenten. 94 procent van de testgroep stelt de dienst een welkome toevoeging te vinden.

Dat concludeert de Rabobank uit een onderzoek onder duizend klanten. De bank ontwikkelde een mobiele versie van het betaalsysteem iDeal die samenwerkt met de app van Rabobank.

De deelnemers aan de test werd gevraagd om bestellingen te plaatsen bij Bol.com, Myorder of Thuisbezorgd.nl en deze af te rekenen met iDeal. Na de betalingen werd de consumenten gevraagd naar hun ervaringen.

94 procent heeft aangegeven iDeal Mobiel een goede toevoeging te vinden aan Rabobank mobiel bankieren. Negen van de tien deelnemers verwacht door iDeal Mobiel meer mobiel te gaan winkelen en 84 procent geeft de dienst een 8 of hoger.

Toekomst

“De Rabobank gelooft in de toekomst van de mobiele telefoon als portemonnee. De mobiele applicatie van iDeal is een volgende stap om de steeds mobieler wordende consument tegemoet te komen”, aldus Gertjan Rösken, Business Development Manager bij Rabobank. “Betalen waar en wanneer je maar wilt, is volgens ons de toekomst.”

De Rabobank heeft besloten de resultaten van het testonderzoek met de andere grote banken en Currence, de eigenaar van pin, te delen. Op die manier moet iDeal Mobiel zo breed mogelijk beschikbaar maken.

“De test heeft ons goede inzichten gegeven in de implementatie van de techniek, maar met name in de behoefte van onze consumenten”, stelt Rösken. Rabobank is nog bezig met laatste aanpassingen om de mobiele dienst gereed te maken voor introductie op de markt.

Lees meer over:
Tip de redactie