AMSTERDAM - Facebook stopt na vier maanden met de dienst Deals. Met Deals konden gebruikers met hun vrienden korting krijgen op bepaalde evenementen en activiteiten.

De dienst moest de concurrentie aangaan met de kortingswebsites Groupon en LivingSocial. Het verschil met Groupon is dat het bij Facebook meer om sociale gebeurtenissen draaide.

Het sociale netwerk wilde met Deals ook Facebook Credits stimuleren. De Credits konden worden gebruikt om een aanbieding te betalen.

Test

“ Na vier maanden Deals getest te hebben, besluiten we de komende weken met de dienst te stoppen”, laat een woordvoerder weten aan persbureau Reuters.”We hebben veel geleerd van onze test en we blijven evalueren hoe we het beste lokale bedrijven kunnen dienen."

Deals werd in april gelanceerd en was Facebooks antwoord op de populaire kortingswebsite Groupon. Facebook Deals werd als proef in vijf Amerikaanse steden (Atlanta, Austin, Dallas, San Diego en San Francisco) gestart.

Check-in

Het bedrijf laat weten dat de Check-in Deals wel blijven bestaan. De dienst wordt gebruikt om op een locatie in te checken en op basis van een dan verstrekte kortingsbon een aankoop te doen.