Twitter naarstig op zoek naar inkomsten

AMSTERDAM – Twitter is naarstig op zoek naar nieuwe manieren om geld te verdienen. Het weergeven van zogeheten Promoted Tweets in tijdbalken van alle gebruikers en een Groupon-achtig model worden overwogen.

Dat onthullen anonieme bronnen betrokken bij de plannen tegenover the Financial Times.

Twitter is een gratis dienst waar mensen statusupdates met hun volgers kunnen delen. Het sociale netwerk bestaat inmiddels ruim vijf jaar en heeft zo’n 200 miljoen leden. Geld levert de website echter nog niet op.

Promoted Tweets

Een tijdje geleden introduceerde Twitter Promoted Tweets. Bedrijven kunnen dan een bericht promoten en het onderwerp komt dan in de lijst met Trending Topics te staan. De hoop is dat veel mensen dan over dat onderwerp gaan berichten en er zo een soort mond-tot-mondreclame ontstaat.

Er zouden inmiddels gesprekken gevoerd worden over nieuwe mogelijkheden.

Tijdlijn

Zo wordt gekeken naar de mogelijkheid om deze Promoted Tweets in de tijdlijn (vergelijkbaar met het prikbord op Facebook) van gebruikers te presenteren. Daar verschijnen normaal alleen tweets van mensen die de gebruiker ‘volgt’.

Een andere mogelijkheid is het bovenaan plaatsen van tweets van bedrijven die mensen al volgen ook als deze tweets al ouder zijn. De berichten in de tijdlijn worden normaal op chronologische wijze weergegeven.

Ook zou er gesproken worden over het introduceren van aangepaste accounts voor bedrijven met extra mogelijkheden en het doen van tijdelijke aanbiedingen aan gebruikers zoals ook via Groupon gebeurt.

Lees meer over:
Tip de redactie