AMSTERDAM – T-Mobile gaat klanten niet compenseren voor de grote storing van maandag die ongeveer negen uur duurde. Ongeveer twee miljoen mensen konden niet bellen, sms’en of gebeld worden. Er werden ook problemen met mobiel internet gemeld.

T-Mobile laat aan Tweakers.net weten dat een algemene compensatie niet op zijn plaats is.

Volgens de provider was de storing te kort voor algehele compensatie. “Het is voor ons ook overmacht en we moeten ergens een lijn trekken: dit viel voor ons net in de categorie waarbij we algemene vergoeding niet op zijn plaats vinden.”

De storing ontstond in een verbindingscentrale in Amsterdam. Het bedrijf meldde maandagavond laat dat de oorzaak van het probleem was achterhaald en verholpen.

Problemen

Volgens T-Mobile konden alle klanten tegen middernacht weer volledig gebruik maken van het netwerk. Sommige klanten klaagden dinsdagochtend echter dat nog steeds niet alles naar behoren functioneert.

Op een speciale pagina adviseert de provider mensen die nog last hebben van de storing hun toestel een paar minuten uit te zetten. Daarna moet er weer gebruik gemaakt kunnen worden van het netwerk.