AMSTERDAM - LinkedIn introduceert een nieuwe dienst, waarmee leden van de zakelijke netwerksite het populairste en belangrijkste nieuws van vakgenoten in een oogopslag kunnen zien. De dienst krijgt de naam LinkedIn Today mee.

LinkedIn Today bundelt wereldwijd nieuws uit verschillende sectoren en laat zien welk nieuws het meest gedeeld wordt.

Gebruikers van het netwerk kunnen bovendien tot 22 industrieën volgen, waaronder internet, onroerend goed en non-profit. Ook kunnen specifieke nieuwsbronnen gevolgd worden, zoals Financial Times en Bloomberg.

“Het is een efficiënte manier om relevante informatie voor en over je werk te verzamelen en biedt de nodige inzichten om zakelijke beslissingen te nemen”, aldus Deep Nishar van LinkedIn.

Beursgang

Het bedrijf, dat binnenkort naar de beurs wil, hoopt met de nieuwe dienst gebruikers langer en vaker op de site te zien. LinkedIn telt 90 miljoen leden in meer dan 200 landen.

LinkedIn maakt bovendien bekend zijn samenwerking met Twitter te hebben uitgebreid, zodat leden constant updates en nieuws kunnen delen op beide sites. Populair nieuws kan automatisch via Twitter gedeeld worden.

Tegelijkertijd met de nieuwe dienst lanceert het bedrijf een nieuwe versie van de iPhone-applicatie, die de LinkedIn Today-functie bevat.