AMSTERDAM – Marktplaats heeft een nieuwe website gelanceerd, die onder de naam Markplaats Zakelijk een platform moet gaan bieden aan professionele verkopers.

Dat maakt het online handelsplatform dinsdag bekend.

Het nieuwe label richt zich zowel op grote adverteerders en mediabureaus, als op het midden- en kleinbedrijf en webwinkels. “De diensten die we via deze portal aanbieden, zijn niet nieuw”, verklaart een woordvoerder van Marktplaats. “Nieuw is het feit dat we onze zakelijke klanten via deze website simpel de weg kunnen wijzen.”

“De voornaamste doelstelling van de nieuwe portal is dan ook om de service te verbeteren”, aldus de woordvoerder. Zo biedt de site bijvoorbeeld ‘tips voor veelverkopers’ en informatie over banners en tekstlinks.

Onderzoeken

Marktplaatszakelijk.nl werd in het leven geroepen naar aanleiding van onderzoeken die uitwijzen dat de zakelijke markt Marktplaats steeds beter weet te vinden.

Zo liet recent onderzoek van Blauw Research zien dat zes procent van de totale omzet van het Nederlandse mkb te danken is aan handel via Marktplaats, omgerekend ongeveer 25 miljard euro.

“Met dit nieuwe label zijn we nog beter in staat om deze snelgroeiende groep gebruikers te bedienen”, aldus Olivier van Duijn van Marktplaats.

Tweedehands

Volgens het bedrijf verschuift de aandacht van de traditionele handel in tweedehandsspullen langzaam naar nieuwe producten.

Marktplaats is sinds 2004 onderdeel van het Amerikaanse eBay. De site trekt maandelijks ruim zes miljoen unieke bezoekers. Dagelijks worden er meer dan 300.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst.