AMSTERDAM - Zakelijk sociaal netwerk LinkedIn heeft een update doorgevoerd voor de profielpagina’s van bedrijven. Deze kunnen nu beter hun diensten en producten promoten.

LinkedIn maakt dit in een blog bekend. Een pagina onder een nieuwe tab, ‘Products & Services’, laat de producten en diensten van het bedrijf zien.

Vorige maand kwam LinkedIn ook al met een update, toen het bedrijf een filterdienst voor status updates op het zakelijke netwerk te aankondigde.

Aanbevelen

Op de ‘Product & Services’-pagina wordt de dienst of het product beschreven, inclusief de contactgegevens van de verantwoordelijk leidinggevende rondom de nieuwe service. Ook is te zien welke personen een dienst of product aanraden. Gebruikers van LinkedIn kunnen met de nieuwe update het bedrijf ‘volgen’ en producten delen met collega’s.

Volgens Ryan Roslansky, directeur productmanagement bij LinkedIn, heeft de nieuwe update voordelen voor zowel bedrijven als individuele professionals. ‘Products & Services’ kan het merk van een bedrijf versterken en de band met de klant vergroten.

Professionals kunnen op hun beurt producten en diensten aanbevelen, op dezelfde wijze waarop zij collega’s al kunnen aanprijzen. Op deze manier zouden zij hun expertise verder kunnen vergroten.

Philips

Enkele grote bedrijven hebben al toegang tot de functie, zoals Philips. De nieuwe update wordt in de loop van de week voor alle bedrijven op LinkedIn uitgerold.