T-Mobile geeft Youp van 't Hek gelijk
Dat meldt de provider dinsdag in een algemene reactie.
Maandag maakte Van ’t Hek bekend een website of e-mailadres te starten waar mensen hun slechte ervaringen met helpdesks van grote bedrijven kwijt kunnen. Dinsdag liet hij via Twitter weten dat mensen hun ervaringen kunnen mailen naar youp@nrc.nl.
De cabaretier berichtte vorige week op Twitter over langdurige slechte ervaringen van zijn zoon met telecombedrijf T-Mobile. In NRC Handelsblad wijdde hij zaterdag een column aan het onderwerp. Naar eigen zeggen ontving Van ’t Hek sindsdien enkele duizenden reacties van mensen die zich in de problemen herkenden.
Imagoschade
Volgens het onderzoeksbureau Buzzcapture zou Van ’t Hek de afgelopen dagen T-Mobile al flinke imagoschade hebben toegebracht met zijn actie.
De cabaretier begon zijn digitale tirade tegen T-Mobile toen zijn zoon een probleem kreeg met zijn contract en wekenlang van het kastje naar de muur werd gestuurd. “Daarvoor bieden wij onze excuses aan”, aldus T-Mobile.
Erkenning
“Volgens Youp hadden wij echter niet moeten reageren op zijn tweets, dat duidt volgens hem namelijk op een voorkeursbehandeling. Dat was niet het signaal dat wij wilden afgeven. Wij hebben juist een webcare team dat reageert op meldingen van klanten op internet, positief of negatief.”
“We erkennen dat ook binnen ons bedrijf fouten worden gemaakt. Dat willen wij niet goedpraten en daar doen we wat aan. Concreet betekent dit onder andere dat wij ons de komende periode zullen richten op het verkorten van onze wachttijden en het aanpassen van het toestelreparatieproces."
Reactie
Dinsdag oppert Van 't Hek dat grote bedrijven van de helpdesks 0800-nummers maken. "Hoe langer we wachten hoe meer het hen kost", aldus de cabaretier.
Bovendien stelt hij in een reactie dat hij ''dit verhaal wel kent". ''Ze bieden excuses aan en er verandert niets.’’ Volgens Van ’t Hek is er wel meer voor nodig dan een paar woorden om ''de mentaliteit van dit soort bedrijven om te gooien. Ik geloof ze alleen als ze mij laten zien dat ze meer mensen inzetten in ruil voor wat minder winst. Dat is echt geen schande als je zoveel klanten hebt, zeker niet in deze tijden.’’
De actie van Van ’t Hek tegen alle helpdesks van grote bedrijven spreidt zich ondertussen uit. In Belgisch en Duitse media verschenen dinsdag ook al berichten over de actie.