AMSTERDAM – KPN gaat de vermeende klachten rondom glasvezel inventariseren en zal daarna gepaste actie ondernemen.

Dat heeft de provider laten weten na de uitzending van Tros Radar maandagavond.

In die uitzending gaf het programma aan veel klachten te hebben ontvangen van KPN-klanten die gebruik maken van glasvezel. Er zou vooral geklaagd worden over slechte verbindingen en het bevriezen van het tv-beeld.

Een anonieme bron meldt tegenover Tweakers.net dat KPN een speciaal team heeft samengesteld en de problemen rond het glasvezelaanbod met spoed gaat oplossen.

Klachten verzamelen

Een woordvoerder van KPN wilde alleen bevestigen dat de problemen geïnventariseerd worden.

“KPN heeft naar aanleiding van de uitzending een e-mailadres ingesteld om de klachten te verzamelen”, vertelt de woordvoerder. “We moeten eerst een beeld krijgen van de problemen en kijken dan hoe we ze op kunnen lossen.”

De storingen zouden al enkele maanden spelen, toch lijken de klachten op fora mee te vallen, aldus Tweakers. Wel geven sommige mensen aan dat vooral het oplossen van de problemen erg lang duurt.

Volgens de anonieme bron is het gebrek aan goede procedures er de oorzaak van dat sommige problemen lang onopgelost blijven.