AMSTERDAM – LinkedIn telt vanaf woensdag officieel twee miljoen leden in Nederland. Bovendien is Nederland de actiefste markt op de netwerksite.

Zo hebben de twee miljoen leden samen bijna 33.000 Nederlandse groepen opgericht. Inmiddels is de helft van de Nederlandse professionals actief op LinkedIn.

Eugenie van Wiechen, country manager van LinkedIn Nederland snapt de grote populariteit van het sociale netwerk in ons land wel: “Nederlanders vinden het leuk om te netwerken. De combinatie van een non-hiërarchische cultuur, sterke zakelijke contacten en internet spreekt de Nederlanders aan.”

IT-sector

Een op de twintig Nederlandse LinkedIngebruikers is werkzaam in de IT-sector. Daarmee is het de populairste sector op de netwerksite. Eén van de grootste groepen op LinkedIn is dan ook gerelateerd aan IT, namelijk Dutch ICT Professionals. Ruim 13.000 mensen zijn lid van die groep.

Rotterdam is de stad met de meeste gebruikers. Ruim 20 procent van de Rotterdammers heeft een profiel op LinkedIn. Utrecht en Amsterdam volgen respectievelijk met 19 en 18 procent.