SON - Voor een bedrijf dat keer op keer wordt genomineerd voor de meest irritante reclame van Nederland, zou je denken dat ze blij zijn met elke vorm van aandacht. Maar dat blijkt een misverstand.

''Op deze aandacht zit je niet te wachten'', zegt directeur Douwe Bekius van Carglass Nederland.

Zijn bedrijf was het mikpunt van twitteraars. Vervolgens gaf iemand zich uit als woordvoerder van Carglass Nederland op datzelfde medium en dreigde zogenaamd met juridische stappen.

Nu dreigen juridische stappen juist de kant van de grappenmaker op te komen.

Brief

''We weten wie het is, de brief gaat op zeer korte termijn de deur uit'', zegt Bekius. In de brief zal de man gevraagd worden zich niet langer voor te doen als Carglass-medewerker. Wordt daar geen gehoor aan gegeven, dan overweegt Carglass naar de rechter te stappen.

''Leuk voer voor juristen'', voegt Bekius eraan toe. ''Volgens mij is het niet anders dan in de 'echte' wereld. Je mag niet zomaar iemand anders naam en logo gebruiken.''